Netflix vergroent
Tekst: Frans van der Beek | Beeld: YouTube
Netflix scoorde wereldwijd met de satirische film Don't Look Up. Daarin halen burgers hun schouders op over het einde van de wereld. Leonardo DiCaprio speelt een wetenschapper die daarvoor waarschuwt. Hij wordt door geen enkele politicus of burger serieus wordt genomen.
Actie!
Don’t Look Up wist het Netflixrecord voor de film met de meeste kijkuren in een week tijd te breken. Het Don’t Look Up Climate Platform schrijft: “De klimaatcrisis is echt. Het goede nieuws is dat we er iets aan kunnen doen.” De filmmakers sporen fans nu aan wél in actie te komen. Via een samenwerking tussen de filmmakers en actieplatform Count Us In kunnen fans van de film nu ook echt in actie komen.
Op het Don’t Look Up Climate Platform kan iedereen zich digitaal toeleggen op concrete stappen om het klimaatprobleem te bestrijden, zoals duurzaam investeren of het oproepen van politici tot groener beleid. Actiegroep Count Us In heeft al zo’n 250.000 deelnemers. Count Us In claimt al de uitstoot van 100 miljoen kilo CO2 te hebben vermeden.