Top
chocolademerk

De andere reep

Chocolade via de blockchain: het kan. De Nederlandse FairChain Stichting lanceerde in samenwerking met de Verenigde Naties een nieuw chocolademerk om ongelijkheid en armoede tegen te gaan: The Other Bar. Guido van Staveren – ondernemer achter het Amsterdamse koffiemerk Moyee Coffee – zet blockchain-technologie in om consumenten rechtstreeks te koppelen aan koffieboeren in Ecuador. Met een QR-code op de wikkel kun je als consument kiezen voor korting op een volgende aankoop, óf doneer je een nieuwe cacaoplant aan de boer zodat hij zijn bedrijf kan laten groeien.

Wat vindt u van dit artikel?

Frans van der Beek was een van de vaste presentatoren in de gouden tijd toen Radio Veronica vanaf de Noordzee programma’s maakte voor een miljoenenpubliek. Later werd hij nieuwslezer en de eerste hoofdredacteur van de Veronica Gids. Daarna kwamen er prachtige tijden bij de Veronica Omroep Organisatie (VOO) en grote magazine ’s zoals Penthouse. Voor de Krant van de Aarde volgt Frans de ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid op de voet. Hij ergert zich aan de wijze waarop we van de Aarde lenen en weigeren om terug te betalen. En is blij met initiatieven die het welzijn van de planeet bevorderen. Frans geeft een rode kaart aan iedereen die het milieu en de natuur vernietigt en prijst met een groene kaart alle inspanningen die het leefklimaat bevorderen of herstellen. Suggesties zijn welkom op fhjvanderbeek@gmail.com.