Top

Bekende striptekenaar Toon van Driel start samenwerking met LIVEKINDLY Collective

Tekst en Beeld: mcpr

Als een van ‘s werelds meest gefinancierde en snelst groeiende plantaardige voedingsbedrijven, neemt LIVEKINDLY Collective de verantwoordelijkheid om de consumenten-mindset richting voeding positief te veranderen. Om op een luchtige, humoristische maar krachtige wijze het bewustzijn te verhogen rondom dierenwelzijn, start het bedrijf een samenwerking met de bekende Nederlandse striptekenaar Toon van Driel. Samen wordt een serie van korte online videoanimaties gecreëerd, genaamd Kind Heroes.

Ontsnappen

In de videoanimaties wordt een groep van tien dieren, de Kind Heroes, gevolgd tijdens hun avonturen op het land en in de zee, terwijl zij hun naderend lot ontwijken om via het slachthuis op het bord van mensen te belanden. De strijdlustige, lieve dieren willen plantaardig leven de nieuwe norm maken. Een van de personages is Ernie, een New York’s varken dat slimme, maar wanhopige manieren bedenkt om te voorkomen dat hij voedsel wordt voor de mens. Een ander personage, Rock Chick, is een avontuurlijk kuiken dat uit zijn kooi wil ontsnappen en ervan droomt om rockster te worden. De videoanimaties, die ook personages zoals Tina Tuna en Dolphy Surround bevatten, belanden in een reis vol avonturen waarin zij hun magische krachten inzetten om zichzelf en hun dierenvrienden te beschermen om niet te worden opgegeten.

Underdogs

“Ik ben mijn eigen sprookjesboek aan het maken. Ik hoop dat deze verhalen mensen zullen helpen om hun empathie richting dieren te versterken, of die nou op het land leven of in de oceaan. Waar ik zelf ben gestopt met het eten van dieren, probeer ik met deze serie meer mensen zo ver te krijgen. Ik hoop dat veel mensen zich aan zullen sluiten bij de diervriendelijke beweging,” vertelt Toon van Driel. “De stipverhalen zijn limericks, wat maakt dat iedereen mee kan doen en er zijn eigen verhaal van kan maken. Het toont de wereld van de underdogs – en kippen en lammetjes – die maar een wens hebben ‘Eat me not’.”

Verantwoordelijkheid

“Wij geloven dat de verantwoordelijkheid om verandering te realiseren uiteindelijk bij de individuen en jongere generaties ligt, maar dat bedrijven zoals die van ons dit kunnen aanmoedigen door bewuste voeding overal goed verkrijgbaar te maken,” aldus Kees Kruythoff, oprichter en voorzitter van LIVEKINDLY Collective. “Als het aan ons ligt dan wordt plantaardig eten de nieuwe norm. Wij denken dat als we zijn aangekomen in het jaar 2040, mensen zichzelf zullen afvragen ‘Waarom hebben we ooit dieren gegeten?’.”

Positieve verandering

“Het is onze hoop dat mensen hun ogen openen voor de consequenties van wat zij in hun mond stoppen. Hoe kan het zo zijn dat de dieren uit de kinderboerderij uiteindelijk op onze eettafels belanden?,” vertelt Mick van Ettinger, CMO van LIVEKINDLY Collective en een van de ontwikkelaars van de Kind Heroes animaties. “Met deze lieve maar realistische stipfiguren willen we mensen uitnodigen om zich aan te sluiten bij de missie van ons collectief om de wereld positief te veranderen. Ondertussen blijven wij hen natuurlijk voorzien van gezonde, duurzame en lekkere proteïnebronnen en gaan we door met het verhogen van het bewustzijn rondom de voordelen van plantaardige alternatieven.”

Ontmoet en volg de Kind Heroes en hun avonturen hier. Geniet ervan, deel de verhalen, maar eet ze niet.

Voor meer informatie ga naar: https://thelivekindlyco.com/kind-heroes/

#kindheroes #livekindlycollective #plantaardig #eatmenot

Over LIVEKINDLY Collective

LIVEKINDLY Collective is in maart 2020 opgericht door Blue Horizon Corporation vanuit de ambitie om de hele wereld plantaardig, gezond en milieuvriendelijk te laten consumeren. Het bedrijf wordt daarin gesteund door een groep entrepreneurs, investeerders en leiders van internationale organisaties waardoor het uniek gepositioneerd is om snel impact te maken en op te schalen. LIVEKINDLY Collective streeft ernaar om plantaardig consumeren de nieuwe norm te maken door een collectief van plantaardige heritage- en startup voedingsmerken te bouwen gericht op de consument. Tot nu toe zijn The Fry Family Food Co.LikeMeatOumph! No Meat en The Dutch Weed Burger aangesloten. Daarnaast deelt de organisatie, als stem van de plantaardige beweging, informatieve, vermakelijke en inspirerende content over plantaardige voeding middels het lifestyle platform LIVEKINDLY en Instagram account @livekindly. LIVEKINDLY Collective heeft wereldwijd 500 werknemers en de merken uit het portfolio worden verkocht in meer dan 40 landen. Voor meer informatie: www.thelivekindlyco.com.

Wat vindt u van dit artikel?

Werkte eerder bij Uitgeverij Het Spectrum en Fulfilmentburo Wittenberg en verzorgt nu als zelfstandig ondernemer voor diverse tijdschriftuitgevers de abonneeservice. Voor de Krant van de Aarde is hij web- en eindredacteur. Zijn grootste talent is dat hij elk, maar dan ook elk gesprek binnen 1 minuut op het onderwerp voetbal weet te brengen. Hij is hiervoor behandeld en werkt hard aan de verbetering van dit record.