Top
don't look up

Netflix vergroent

Tekst: Frans van der Beek | Beeld: YouTube

Netflix scoorde wereldwijd met de satirische film Don't Look Up. Daarin halen burgers hun schouders op over het einde van de wereld. Leonardo DiCaprio speelt een wetenschapper die daarvoor waarschuwt. Hij wordt door geen enkele politicus of burger serieus wordt genomen.

Actie!

Don’t Look Up wist het Netflixrecord voor de film met de meeste kijkuren in een week tijd te breken. Het Don’t Look Up Climate Platform schrijft: “De klimaatcrisis is echt. Het goede nieuws is dat we er iets aan kunnen doen.” De filmmakers sporen fans nu aan wél in actie te komen. Via een samenwerking tussen de filmmakers en actieplatform Count Us In kunnen fans van de film nu ook echt in actie komen.

don't look up

Op het Don’t Look Up Climate Platform kan iedereen zich digitaal toeleggen op concrete stappen om het klimaatprobleem te bestrijden, zoals duurzaam investeren of het oproepen van politici tot groener beleid. Actiegroep Count Us In heeft al zo’n 250.000 deelnemers. Count Us In claimt al de uitstoot van 100 miljoen kilo CO2 te hebben vermeden.

Wat vindt u van dit artikel?

Frans van der Beek was een van de vaste presentatoren in de gouden tijd toen Radio Veronica vanaf de Noordzee programma’s maakte voor een miljoenenpubliek. Later werd hij nieuwslezer en de eerste hoofdredacteur van de Veronica Gids. Daarna kwamen er prachtige tijden bij de Veronica Omroep Organisatie (VOO) en grote magazine ’s zoals Penthouse. Voor de Krant van de Aarde volgt Frans de ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid op de voet. Hij ergert zich aan de wijze waarop we van de Aarde lenen en weigeren om terug te betalen. En is blij met initiatieven die het welzijn van de planeet bevorderen. Frans geeft een rode kaart aan iedereen die het milieu en de natuur vernietigt en prijst met een groene kaart alle inspanningen die het leefklimaat bevorderen of herstellen. Suggesties zijn welkom op fhjvanderbeek@gmail.com.